Главная   •   О компании   •   Библиотека   •   Контакты                                          

Информ-бюро

24.07.2018
Киевская прокуратура направила в суд обвинительный акт относительно нотариуса Киевского городского нотариального округа, который способствовал рейдерскому захвату торгового центра
05.07.2018
Отныне письма в суд направляйте по адресу: просп. Воздухофлотский, 28, г. Киев, 03063
04.07.2018
Минздрав обновил соответствующий порядок
03.07.2018
Принят Закон, направленный на снижение стоимости кредитных ресурсов для упрощения доступа субъектов хозяйствования и физических лиц к кредитам

Юридические практики

Наши партнеры

Тренінгова компанія ТАРС

Надання якісних професійних послуг з перевірки, тестування та навчання персоналу. Наші спеціалісти мають достатній досвід практичної та наукової роботи, щоб гарантувати клієнтам високу якість та ефективність наданих послуг.

Библиотека - полезная информация

ноя
04
2010

Державні закупівлі в Україні

Державні закупівлі в Україні завжди здійснювались з багатьма невідомими для суспільства обставинами. Основною обставиною було непрозоре здійснення державних закупівель пов'язане з неврегульованістю цього питання у нормативних актах, які регулювали процес державних закупівель та відносно великим рівнем корупції при здійсненні державних закупівель. На даний час головним нормативно-правовим актом, що регулює принципи та порядок здійснення державних закупівель, засоби правового захисту та контролю за виконанням державних замовлень в Україні є Закон України «Про здійснення державних закупівель» (надалі за текстом - Закон), який було прийнято 01 червня 2010р. Даний Закон спрямований на усунення в дискримінації учасників державних закупівель та деталізує більш відкриту процедуру здійснення державних закупівель в Україні.

Положення Закону розповсюджуються на усі закупівлі товарів та послуг вартістю понад 100 000грн., будівельних робіт вартістю понад 300 000грн., а кошти на ці закупівлі повністю чи частково є державними. Закон передбачає, що учасниками державних закупівель можуть бути як фізичні, так і юридичні особи (українські та іноземні), які підтвердили право на участь у конкурсі щодо отримання державного замовлення. Згідно ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Загальні засади державних закупівель

Інформація про проведення планових державних закупівель розміщається у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, який видається з періодичністю не рідше одного разу на тиждень. Також додатково інформація розміщається на веб-порталі Уповноваженого органу, яким є Міністерство економіки України, повинна відповідати інформації, яку опубліковано в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель. У разі коли інформація, розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу, містить відомості, що відрізняються від тих, які опубліковано в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, автентичною вважається інформація, опублікована в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

Проведення державних закупівель організовує і здійснює Замовник (Генеральний Замовник). При проведенні державних закупівель Замовник повинен утворити комітет з конкурсних торгів у кількості не менше ніж 5 осіб, а у разі, якщо у Замовника працює менше осіб він повинен включити в комітет ту кількість осіб, яка у нього працює. Тендерний комітет здійснює свою діяльність на підставі Типового Положення, яке затверджується Міністерством економіки України. Підготовку і проведення державних закупівель здійснює  комітет з конкурсних торгів Замовника.

Одним з найбільш важливих питань є вибір форми державних закупівель. Згідно ст. 12 Закону є 5 наступних форми державних закупівель:

  • відкриті торги;
  • двоступеневі торги;
  • запит цінових пропозицій;
  • попередня кваліфікація учасників;
  • закупівля в одного учасника.
Здійснення тендерних процедур

Головною формою здійснення державних закупівель в Україні є відкриті торги (ст. 20 Закону). Підстав для цього є декілька. Насамперед він гарантує, що у разі проведення згідно встановленого порядку всіх процедур надає перевагу такими принципам, як справедлива конкуренція і рівне ставлення до учасників, безсторонність і об'єктивність, публічність, а також проведення процедур у письмовому вигляді. У відкритих торгах, в торгах з обмеженою участю, двоступеневих торгах пропозиції можуть складати всі зацікавлені особи. Оголошення про проведення процедури відкритих торгів безоплатно публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та безоплатно розміщується на веб-порталі Уповноваженого органуба. Бажаючим особам в електронній формі в 3-ох денний термін надсилається документація конкурсних торгів безоплатно.

Умови участі в державних закупівлях

Замовник може вимагати від учасника подання інформації, що підтверджує відповідність учасника таким кваліфікаційним вимогам:

  • наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
  • наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
  • наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;
  • наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).
Процедура підготовки пропозиції

Пропозиція конкурсних торгів подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою у запечатаному конверті. На запит учасника замовник протягом одного робочого дня з дня надходження запиту підтверджує надходження пропозиції конкурсних торгів із зазначенням дати та часу. Відмова або ухилення замовника від негайного отримання пропозицій конкурсних торгів, що подаються особисто, є підставою для оскарження.

Пропозиція конкурсних торгів повинна супроводжуватися документом, що підтверджує надання учасником забезпечення пропозиції конкурсних торгів, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі. Розмір забезпечення пропозиції конкурсних торгів у грошовому виразі не може перевищувати 1 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 5 відсотків - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених документацією конкурсних торгів.

Тендерна пропозиція повинна бути подана в письмовій формі, підписана учасником або його представником і подана в заклеєному конверті. Всі тендерні пропозиції відкривають на відкритому засіданні в присутності всіх учасників або їх представників. Відсутність учасника або його представника не є перешкодою у відкриті його тендерної пропозиції.

Вибір найкращої тендерної пропозиції

Замовник вибирає переможця з переліку учасників пропозиції яких не були відхилені на підставі критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій вказаних в тендерній документації. Критеріями оцінки тендерних пропозицій можуть бути:

  1. ціна.
  2. у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як: якість виконання робіт, послуг, умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати;

Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. Загальний строк розгляду, оцінки та визначення переможця процедури закупівлі не повинен перевищувати 20 робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів. Під час здійснення закупівель за скороченою процедурою загальний строк розгляду, оцінки та визначення переможця процедури закупівлі не повинен перевищувати 10 робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Підписання договору на державні закупівлі

Замовник зобов'язаний протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця надіслати переможцю торгів повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, а всім учасникам - письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника - переможця, пропозицію конкурсних торгів якого визнано найбільш економічно вигідною за результатами оцінки.

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано, не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції.

Інформація яка стосується державних закупівель в Україні можна знайти на вказаних нижче інтернет сторінках:

www.tender.me.gov.ua
https://www.ua-tenders.com/
https://www.baudata.org.ua/
https://ua.tendery.ua/
Андрій Колотій

адвокат Київського офісу Юридичної фірми «Халас і Партнери»

 

Полезная информация