Библиотека - полезная информацияавг 05 2010 Організація податкового контролю: міжнародний досвід
Організація податкового контролю у країнах світу здійснюється таким чином: 1) адміністративна централізація як напрямок ефективності контролю. Існують тенденції жорсткої централізації (Німеччина, Швеція) та, навпаки, делокалізації (Канада, Італія). Сильна централізація існує саме у питанні збору декларацій і керування засобами платежу, примусового стягнення й контролю великих підприємств; 2) політика програмування податкової перевірки.
Зазвичай визначається політика податкової перевірки, яка на дворічний або трирічний період вказує загальні напрямки, фіксує першорядні, кількісні і якісні цілі. Через федеральну організацію Німеччини політика контролю в цій країні визначена на рівні федеральних земель. У той же час Бундестаг має право втручатися в роботу місцевих структур для перевірки великих підприємств та погоджувати частоту перевірок з категоріями платників податків і географічний розподіл коштів. Планування контролю залишається централізованим у країнах півдня (Італія, Іспанія), а також у Японії. Більш розсередженою вона є в країнах, які працюють із групами платників податків - США, Великобританія, Швеція, Нідерланди; 3) здійснення контролю.
Узагальнено контроль здійснюється структурами, що мають різні організаційні територіальні рівні (місцеві, департаментські або регіональні), наприклад, як у Франції. Їхня компетенція найчастіше визначається географічними критеріями й оборотом підприємств, які необхідно перевірити. В деяких країнах, як, наприклад, у Німеччині, Іспанії, Італії, Великобританії існують національні або федеральні структури контролю. Інші країни, такі як Канада, Нідерланди, США, Ірландія мають оперативні управління, організовані по групах платників податків у національному масштабі, але впроваджені на регіональному рівні. Повноваження органів контролю:
1) право на одержання інформації.
Податкова інформація може вимагати від будь-якої особи надання будь-якої довідки або підготовки будь-якого документу, що відноситься до податкового законодавства. Відомості, зібрані у цьому випадку, можуть бути використані для оподаткування й перевірки будь-яких послуг фізичної або юридичної особи. Використання права на одержання інформації не повинне дозволяти жодним чином здійснювати критичний аналіз бухгалтерського обліку. Операції збору інформації повинні мати вузький характер і обмежуватися випискою бухгалтерських паперів або копією з документів. Таке визначення права часто не еквівалентно в різних країнах. В Німеччині, Іспанії, Великобританії використання цього права обмежене. Практику права на одержання інформації в різних країнах можна коротко викласти в таблиці. Права на отримання інформації у різних країнах
2) право перевірки.
Право перевірки можна визначити як можливість для адміністрації перевіряти існування й точність заявлених елементів, починаючи з бухгалтерських даних і уточнюючих документів, що зберігаються платником податків. Разом з тим способи, поширення, строк, навіть ціль контролю мають різну практику: - процедура, специфічна для контролю фізичних осіб, не узагальнена, навіть якщо методи контролю над доходами широко поширені (баланс, вільні обігові кошти, баланс готівки); - деякі країни не застосовують контролю на місці (Великобританія); - одна з головних відмінностей між країнами стосується несподіваного характеру проведення перевірки. В Німеччині, Іспанії, Італії право перевірки здійснюється зненацька. - більшість країн передбачають обов`язкове співробітництво із платником податків, що перевіряється; - відсутні обмеження строку контролю на місці для Німеччини, Канади, США, Нідерландів, Японії, Швеції. 3) право візиту й конфіскації
Ця процедура є процедурою несподіваного контролю, проведеною спеціалізованими агентами. Ці обшуки здійснюються на прохання податкових органів при наявності дозволу судової влади агентами адміністрацій, які повинні проникнути в торговельні, приватні приміщення. Під час обшуку агенти збирають інформацію й документи, які можуть довести факт шахрайства, таємної діяльності, приховування доходів, фіктивної діяльності і передачу доходів, підробки щодо податкової пільги, шахрайства з європейськими субсидіями. |
Полезная информация |