Библиотека - полезная информациясен 14 2009 Із уведенням у чинність Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом і державними цільовими фондами» податкова служба втратила право за своїм розсудом спустошувати розрахункові рахунки підприємств.... Ще зовсім недавно, коли податковій службі було надано право безпідставно списувати гроші з розрахункових рахунків підприємств за рішенням податкової інспекції, завданням кожного перевіряючого було за всяку ціну отримати «гарний» акт перевірки. Отримаеш «поганий», нехай навіть безграмотно складений, з явно сфабрикованими «порушеннями», — пиши пропало. І гроші спишуть, і до кримінальної відповідальності можуть залучити. Навіть якщо потім ви доведете свою повну невинність у суді, спробуйте одержати назад списані гроші Із уведенням у чинність Закону України « Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом і державними цільовими фондами» податкова служба втратила право за своїм розсудом спустошувати розрахункові рахунки підприємств. Тепер вона повинна зі своїм «поганим» актом перевірки звернутися до суду з позовом про стягнення із провиненого підприємства, сум недоїмки й довести вашу провину Отже, ваше завдання — заплутати його, допомогти зробити якнайбільше помилок в акті перевірки, допомогти написати настільки «поганий» акт, щоб цього не міг не помітити навіть самий лояльний до податківців суддя ВАША МЕТА — стати для податківців «нерентабельним» підприємством тобто таким, у якого, безсумнівно, є гроші, але щоб здерти з вас хоча б копійку, потрібно витратити безліч сил, часу й здоров'я. ДО «нерентабельних», тобто «дуже розумним», що вміють відстоювати свої інтереси, намагаються ходити як можна рідше, не дзвонять і не просять перелічити податок достроково для виконання «плану мобілізації», не канючать про «дрібні послуги». Щоб стати справжнім мисливцем на митарів, навчитеся розставляти «пастки». «ПАСТКА» № 1: СПІЛКУВАННЯ Спілкуйтеся з податковими органами тільки письмово Не дзвоніть своєму інспекторові й не бігайте на консультації. Усі його усні роз'яснення — не більш ніж набір звуків, від яких він потім з легким серцем може відмовився. Більш того, рядовий інспектор може мати свою власну точку зору на проблему, по-своєму тлумачити норми закону «ПАСТКА» № 2: ЗАПРОШЕННЯ В ПОДАТКОВУ Часто податківці надсилають керівникам підприємств листа з вимогою прибути в зазначене місце й у певний час для подання пояснень по якомусь питанню. Дійсно, інспектора мають право запрошувати вас до себе, але немає закону, який визначив би ваш обов'язок з'являтися на їх заклик Спілкуйтеся з податківцями по можливості письмово. Напишіть, що бажаете детально описати коло, що цікавлять їхніх питання, з якими документами, по яких фірмах і за який період часу вони прагли б ознайомитися. Якщо ваші пояснення їм дійсно потрібні, про що вони повідомляють вас, ви спокійно, без поспіху можете підготувати документи й пояснення й відіслати їх поштою. Ваші письмові пояснення будуть сприйняті однозначно, що й стане запорукою від повторного виклику по тому ж питанню «ПАСТКА» № 3: ПДВ ПДВ — головний «годувальник» бюджету, але в той же час і головний його «розтратник». Тому податківці так неохоче відшкодовують його. ( Серед безлічі вивертів, вигаданих ними для того, щоб скоротити бюджетні відшкодування, — фокус із податковими накладними. Щось у накладній не так (не та печатка, немає повної адреси й т.п.) — і немає податкового кредиту На практиці часто доводиться зустрічатися із ситуаціями, коли ті, з ким нам доводить мати справа, є природніми монополістами: энерго- і теплопостачальні компанії, залізниці, оператори телефонного зв'язку і т.д., не особливо опікуються про правильність і своєчасності заповнення податкових накладних Не чекайте, коли вас «тикне носом» у неправильно заповнену накладну перевіряючий. І не бігайте за контрагентом, прохаючи, щоб він виправив свої помилки. Скористайтеся правом, яке вам надала ст. 7.2.6. Закону України « Про податок на додану вартість»: «У випадку порушення продавцем порядку виписування податкової накладній... покупець має право звернутися до кінця поточного податкового періоду з відповідною заявою в орган державної податкової служби по своєму місцезнаходженню. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують придбання товарів (робіт, послуг). Вчасно подана заява є підставою для включення в податковий кредит сум ПДВ...» Отже, якщо вам неправильно виписали податкову накладну — пишітье відповідну заяву, додавайте копії чеків, товарних накладних і здавайте все це в канцелярію своєї податкової інспекції під розпис. Зробивши це, ви автоматично позбавите себе від несправедливих обвинувачень і необхідності щось доводити, не говорячи вже про фінансову сторону питання "ПАСТКА" № 4: «ФІКТИВНІ» ФІРМИ Одне з найстрашніших обвинувачень, висунутих податківцями підприємствам, — це відносини з «фіктивними» фірмами ( незважаючи на те, що в жодному законі не написане, що таке «фіктивна» фірма і як її виявити). Щоб у податківцівне було підстав обвинуватити вас у співробітництві з «фіктивними» фірмами, потрібно щомісяця (або щотижня) посилати на ім'я начальника податкової інспекції лист наступного змісту: «Наше підприємство планує укласти торговельну угоди з такими підприємствами: (далі йде список фірм). Оскільки ми не маємо повноважень перевірити їх, прошу Вас проінформувати, чи є ці фірми фіктивними». Природно, податківці не будуть перевіряти по вашім проханню ваших же контрагентів «на лояльність». На такий лист може прийти відповідь наступного змісту:«Дані підприємства не є на обліку в нашої ДПІ. Ця інформація є в ДПІУ...» Така відповідь — як охоронна грамота для підприємства. Тепер на твердження податкового міліціонера: «Я вважаю, що ваш контрагент — «фіктивна» фірма», ви можете сміло відповісти: «А звідки ви знаєте? Ви одержали із ДПІУ офіційний папір по цій фірмі? Якщо так, то чому ви мене не проінформували? А якщо немає будемо вважати, що питання закрите». «ПАСТКА» № 5: НЕ СТВОРЮЙТЕ ПЕРЕВІРЯЮЧОМУ КОМФОРТНИХ УМОВ Не створюйте ревізорові комфортних умов. Ви не зобов'язано надавати йому автомобіль, годувати обідами і т.д. Надайте для перевірки абсолютно порожню кімнату, лише зі столом і табуреткою. Чому табуреткою? Сидіти незручно, притупляється увага Ні калькулятора, ні канцелярських приналежностей, а головне — телефону в кімнаті бути не повинне. Усі розмови по телефону перевіряючий нехай веде із сусідньої кімнати, у присутності компетентного співробітника підприємства «ПАСТКА» № 6: ФІКСУЙТЕ ЧАС РОБОТИ ЩО ПЕРЕВІРЯЄ Фіксуйте час приходу й закінчення роботи перевіряючого. Що це вам дає? Якщо перевірка затягнеться надовго, перевищивши по тривалості покладені 30 днів, у вас буде можливість продемонструвати податковій службі, що її співробітники неефективно використовували виділене для перевірки час і заперечити її продовження. «ПАСТКА» № 7: ВИ ДАЄТЕ ДОКУМЕНТИ ТІЛЬКИ ПІД РОЗПИС Заведіть журнал надання перевіряючим документів і вимагайте, щоб за кожний з них перевіряючі розписувались. Описуйте в журналі кожну видану папку з документами із вказівкою кількості сторінок. Наприкінці дня здавайте документи назад у бухгалтерію. До початку перевірки заведіть порядок надання додаткових документів, допустимо, з 12-00 до 12-10, з 14-00 до 14-10 і з 16-00 до 16-10. Чого ви цим доб'єтеся? По-перше, вам не висунуть обвинувачення в тому, що ви не надали якісь документи, по-друге, ви підстрахуете себе від розкрадання документів, по-третє; ви заощадите власний час, при цьому відволікаючи перевіряючого на виконання якихось процесуальних дій «ПАСТКА» № 8: НЕ ДОПОМАГАЙТЕ, ЩО ПЕРЕВІРЯЄ Основною помилкою багатьох бухгалтерів підприємств є бажання допомогти перевіряючим розібратися в документах. Що для цього тільки не робить бухгалтер: і таблиці складае, і нормативку прикладає, і роз'яснює норми законів, і копіює, і підраховує... Не надавайте ревізорові ніяких зведених таблиць, додаткових звітів і інших документів, не передбачених законодавством. Не допомагайте йому робити його роботу Не робіть і не надавайте перевіряючому ніяких копій без його письмового запиту. Маючи офіційний запит, ви із чистою совістю віднесете витрачені на копії суми у валові витрати «ПАСТКА» № 9: НЕ СПІЛКУЙТЕСЯ З ПЕРЕВІРЯЮЧИМ Забороніть співробітникам підприємства спілкуватися з перевіряючими. І самі без нестатку не вступайте з ним у дискусії й не давайте пояснення Якщо питання в інспектора все-таки виникнуть, поспілкуйтеся з ним: розмовляйте багато, голосно й ні про що. «ПАСТКА» № 10: НЕ ВЧІТЬ КОНТРОЛЕРА Ні для кого не секрет, що не всі перевіряючі мають достатню кваліфікацію й досконально знають закони. Якщо перевіряючий попросить вас підтвердити законність тієї або іншої операції відповідним нормативним актом, не влаштовуйте йому курси підвищення кваліфікації. Порадьте йому відбити цю операцію в акті й зробити самостійні висновки. Помилки з посиланнями на «не ті закони» і наступні із цього висновки — для вас зайвий козир при заперечуванні акту перевірки Не виконуйте вимоги, що виходять за рамки документальної перевірки вашого підприємства. Ви не зобов'язані, та й не маєте повноважень доводити, що ваш контрагент — чесний платник податків «ПАСТКА» № 11: НЕ ЙДІТЬ НА КОМПРОМІС Коли перевірка підходить до кінця, інспектор може запропонувати вам обговорити вже написаний акт і прийти до консенсусу. Аргументація таких дій приблизно така: «Я у вас знайшла порушення, але вони спірні. Ви ж знаєте, яке в нас законодавство. Давайте разом подивимося й вирішемо, що робити...» Майте на увазі, нібито йдучи вам назустріч, інспектор насправді пропонуе вам виправити в акті явні ляпсуси, допущені перевіряючим. Не піддавайтеся на цей виверт Якщо ж вам говорять: «Ви мені симпатичні, не хочеться вас штрафувати, але в мене є начальство, воно змушує. Чому б вам не сходити до нього й самому не переконати його, знайте вас елементарно «розводять». Начальник відділу не несе ніякої відповідальності за акт перевірки, адже його підписує не він, а сам перевіряючий. Тому походи в начальницькі кабінети потрібні не вам, а вашому перевіряючому, він вашими руками знімає із себе відповідальність за акт з помилками «ПАСТКА» № 12: НЕ БІЙТЕСЯ ПОМСТИ Позбудьтеся страху, що інспектор згодом захоче якимось образом помститися вам По-перше, ви дієте в рамках закону (а в якому законі сказане, що ви зобов'язано пестити й плекати перевіряючих. В інспекторів просто не буде приводів вас покарати По-друге, не забувайте, що ціль перевірки — відібрати у вас гроші будь-яким способом. Якщо ви їх не віддаєте виходить, ваше підприємство для податківців «нерентабельне» і, значить із ним треба швидше «зав'язувати» і бігти з перевіркою на інше підприємство, де керівники більш покладисті «ПАСТКА» № 13: НЕ ПІДПИСУЙТЕ АКТ У ПОДАТКОВІЙ Підсумок перевірки — підписання акту. Часто податківці по телефону пропонують вам прибути в інспекцію й підписати акт. Яку мету вони переслідують? Сподіваються, що ви похапцем забігши в податкову, не зможете як слід ознайомитися з актом і аргументовано викласти свої заперечення Як протидіяти їх «підступному плану»? Насамперед, організуйте місцеве відрядження, виписавши посвідчення про відрядження з формулюванням «підписання акту документальної перевірки, що проводився з такого-те по таке-те число». У канцелярії податкової інспекції не забудьте поставити відмітку « прибув-убув». Потім, ознайомившись із актом, викладете свої заперечення приблизно так: «З багатьма положеннями акту не згодний. Оскільки мене запросили в ДПІ для підписання акту, у мене не було достатнє часу для детального й аргументованого викладу своїх заперечень. Свої заперечення викладу в письмовій формі й надам на ім'я начальника ДПІ протягом двох днів з моменту підписання». И ще. Настійно рекомендую вам, підписуючи акт перевірки, розписуватися на кожній його сторінці, перекреслюючи зворотну сторону сторінки буквою «Z». Щоб зайвого не вписали «ПАСТКА» № 14: НЕ ЧЕКАЙТЕ РІШЕННЯ ПО АКТУ Якщо акт не влаштовує й ви бачите явні порушення, допущені перевіряючим, не чекайте рішення по акту. Перевіряючий - посадова особа державної служби, і його підпис на акті є не що інше, як дії, спрямовані на заподіяння вам збитку. Тому відразу подавайте заяву в прокуратуру, кваліфікувавши його дії по статтях Кримінального Кодексу України 336 «НЕДБАЛІСТЬ» або 337 «ПОСАДОВА ПІДРОБКА». Копію такої заяви відішліть начальникові податкової інспекції. Іноді такої заяви досить, щоб начальник ДПІ серйозно віднісся до ваших заперечень і виніс рішення у вашу користь |
Полезная информация |