Главная   •   О компании   •   Библиотека   •   Контакты                                          

Информ-бюро

24.07.2018
Киевская прокуратура направила в суд обвинительный акт относительно нотариуса Киевского городского нотариального округа, который способствовал рейдерскому захвату торгового центра
05.07.2018
Отныне письма в суд направляйте по адресу: просп. Воздухофлотский, 28, г. Киев, 03063
04.07.2018
Минздрав обновил соответствующий порядок
03.07.2018
Принят Закон, направленный на снижение стоимости кредитных ресурсов для упрощения доступа субъектов хозяйствования и физических лиц к кредитам

Юридические практики

Наши партнеры

Тренінгова компанія ТАРС

Надання якісних професійних послуг з перевірки, тестування та навчання персоналу. Наші спеціалісти мають достатній досвід практичної та наукової роботи, щоб гарантувати клієнтам високу якість та ефективність наданих послуг.

Информ-бюро

авг
18
2010

9 серпня 2010 року Антимонопольний Комітет України (надалі – АМКУ) на своєму офіційному сайті опублікував проект Закону України «Про внесення змін до Законів України «Про Антимонопольний комітет України» та «Про захист економічної конкуренції».

9 серпня 2010 року Антимонопольний Комітет України (надалі – АМКУ) на своєму офіційному сайті опублікував проект Закону України «Про внесення змін до Законів України «Про Антимонопольний комітет України»  та «Про захист економічної конкуренції».

Проектом уточнюються які саме органи АМКУ мають право надавати кваліфікаційні висновки і з яких саме питань, пропонується збільшення розміру штрафів, які можуть накладати територіальні відділення АМКУ та розширення переліку підстав для закриття розгляду справи про узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання, а також закріплюється можливість внесення плати не лише в національній валюті, а у євро чи доларах США.

Проаналізувавши Проект, можливо виокремити наступні нововведення.

По-перше, Проектом пропонується виключити з компетенції адміністративних колегій АМКУ та адміністративних колегій територіального відділення АМКУ повноваження надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.

У разі прийняття Проекту, з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, саме АМКУ чи адміністративна колегія АМКУ, а не органи АМКУ зможуть надавати суб'єктам господарювання на підставі наданої ними інформації висновки у формі рекомендаційних роз'яснень щодо відповідності дій суб'єктів господарювання положенням.

Крім того, такі висновки будуть надаватися не лише щодо відповідності дій, передбачених статтями 6, 10 та 13 Закону України «Про захист від економічної конкуренції» (надалі – Закон), а також щодо відповідності дій статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

По-друге, чинний Закон передбачає можливість внесення плати лише в національній валюті, тобто в гривні. Втім, заяви про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію можуть подаватися суб’єктами господарювання, що знаходяться за межами території України. У зв’язку з цим та з метою створення сприятливих умов для зазначених суб’єктів, Проектом передбачається можливість внесення відповідної плати у євро чи доларах США за офіційним курсом Національного Банку України на день внесення такої плати.

По-третє, важливим для підприємництва нововведенням є збільшення порогу розміру штрафу, який може накладатися територіальними відділеннями АМКУ у 4 рази - 68 000 гривень, а не 17 000 гривень як станом на сьогодні. У зв’язку з цим, встановлено, що виключно АМКУ чи адміністративна колегія АМКУ на своїх засіданнях прийматиме рішення про накладення штрафів у розмірах понад 4 тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

По-четверте, Проектом пропонується розширити перелік підстав для закриття розгляду справи про узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання, передбачивши закриття к разі, якщо:

- є рішення органу Антимонопольного комітету України про визнання заявлених узгоджених дій, концентрації такими, що здійснені з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції;

- заявника - юридичну особу ліквідовано.

По-п’яте, чинним Законом не передбачено відповідальності за порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді надання рекомендацій суб'єктами господарювання, об'єднаннями, органами влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю, що схиляють до вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи сприяють вчиненню таких порушень. Проектом пропонується передбачити за таке правопорушення відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до 1 (одного) відсотка доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У разі прийняття Проекту, жодне правопорушення, передбачене Законом, не залишиться без відповідальності за його скоєння.

По-шосте, Проектом також закріплений обов’язок доказування факту здачі запитуваних АМКУ документів на пошту, що зумовлено  існуванням спорів стосовно належного виконання обов’язку з надання інформації, витребуваної уповноваженою особою АМКУ.

Отже, зміни, запропоновані Проектом, дозволять заповнити прогалини та узгодити відповідні положення законодавства про захист економічної конкуренції, що в свою чергу дозволить ефективніше застосовувати законодавство та боротися з порушенням економічної конкуренції. Можливість оплати в іноземній валюті створюватиме сприятливі умови для іноземних інвесторів.

Однак, пропозиція щодо збільшення розміру штрафу, який може накладатися територіальними відділеннями АМКУ навряд чи позитивно зустрінеться українськими господарюючими суб’єктами.

Яна Карцева

Юрист юридичної компанії «Правовий Альянс»

Полезная информация