Главная   •   О компании   •   Библиотека   •   Контакты                                          

Информ-бюро

24.07.2018
Киевская прокуратура направила в суд обвинительный акт относительно нотариуса Киевского городского нотариального округа, который способствовал рейдерскому захвату торгового центра
05.07.2018
Отныне письма в суд направляйте по адресу: просп. Воздухофлотский, 28, г. Киев, 03063
04.07.2018
Минздрав обновил соответствующий порядок
03.07.2018
Принят Закон, направленный на снижение стоимости кредитных ресурсов для упрощения доступа субъектов хозяйствования и физических лиц к кредитам

Юридические практики

Наши партнеры

Тренінгова компанія ТАРС

Надання якісних професійних послуг з перевірки, тестування та навчання персоналу. Наші спеціалісти мають достатній досвід практичної та наукової роботи, щоб гарантувати клієнтам високу якість та ефективність наданих послуг.

Информ-бюро

май
03
2011

Обмеження розміру неустойки (штрафу, пені) за несвоєчасне повернення споживачем суми споживчого кредиту (передбачено законопроектом №8242) не вирішить проблем, пов'язаних з неповерненням кредитних коштів боржниками - фізичними особами, оскільки не звільняє їх від виконання своїх обов'язків. Так вважає Асоціація "Український Кредитно-Банківський Союз" (УКБС).

Обмеження розміру неустойки (штрафу, пені) за несвоєчасне повернення споживачем суми споживчого кредиту (передбачено законопроектом №8242) не вирішить проблем, пов'язаних з неповерненням кредитних коштів боржниками - фізичними особами, оскільки не звільняє їх від виконання своїх обов'язків. Так вважає Асоціація "Український Кредитно-Банківський Союз" (УКБС). Одночасно це звузить можливості впливу на недобросовісних боржників, переважна більшість яких має достатню фінансову спроможність для виконання своїх кредитних зобов'язань, вважають в Асоціації. До того ж, ухвалення законопроекту вплине на кредитну політику банків, і може призвести до підвищення відсоткових ставок за збільшення кредитних ризиків банків. Вирішувати проблеми позичальників потрібно комплексно, зокрема, шляхом підвищення ефективності судової системи та виконавчої служби, а також створенням умов для підвищення добробуту населення та зниження кредитних ризиків банків, в т.ч. за рахунок посилення платіжної дисципліни. Рівень проблемної заборгованості в кредитному портфелі банків на 01.04.2011 за даними НБУ складає 85,6 млрд грн або 12% кредитного портфеля банків. УКБС також відзначив, що законодавча ініціатива, у разі ухвалення, може створити прецедент втручання в господарську діяльність банків та їхні договірні відносини з клієнтами. Це суперечить чинному законодавству, зокрема, основним принципам і положенням цивільного права, згідно з якими відносини між банками та їх клієнтами з приводу кредитування є договірними. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, який є обов'язковим для виконання. Закон вимагає, щоб договірні зобов'язання виконувалися належним чином. А в разі їх порушення настають правові наслідки, встановлені договором або законом. Зокрема, у вигляді сплати неустойки, яка є формою цивільно-правової відповідальності, і одним зі способів запобігання або зменшення розміру негативних наслідків, які можуть настати в разі порушення боржником зобов'язання. "Крім того, згідно з чинним законодавством України, розмір неустойки може бути зменшений за домовленістю сторін, так і за рішенням суду, якщо він значно перевищує розмір збитків, та за наявності інших обставин, що мають істотне значення (дострокове погашення позичальником кредиту та відсотків, доведене матеріалами справи важке майновий стан боржника та інші), - зазначає генеральний директор УКБС Галина Оліфер. - Таким чином, закон дає можливість застосовувати індивідуальний підхід до кожного позичальника й, за наявності обґрунтованих підстав, пом'якшувати ступінь його відповідальності за несвоєчасне виконання договірних зобов'язань".

Полезная информация